درد قلب به جای درمان قلب

چرایی حضور دکتر فروزان نیا در ستادهای انتخاباتی سردار جوکار و حجت الاسلام زارع زاده

فرزاد فیضی

مدیر سایت یزد روز

سیاست یزد فضایی جدید را تجربه می کند. فضایی که قرار است لیدر های سیاسی استان خانه نشین شوند و لیدر هایی از دیگر اقشار جامعه جانشین آنها شوند. در روزهای اخیر بواسطه حضور ارزشمند مردم در انتخابات و رای دویست هزاری آنان به کاندیداهای مجلس نهم باعث شد تا این چرخه به دوری جدید ورود کند. حضور دکتر فروزان نیا از پزشکان و جراحان برجسته ایرانی در عرصه سیاست، مدعای تغییر لیدرهای سیاسی از گروه های سیاسی به گروه های دیگر اجتماع است.

حضور دکتر فروزان نیا در کنار منتخب مردم یزد و صدوق برای مجلس نهم اگرچه تاثیر گذار بود امام نباید نادیده گرفت که سردار جوکار در را بدست آوردن این موفقیت از هیچ ابزاری روی گردان نبود. هدف این نوشتار به هیچ وجه کنکاش در چگونگی و تحلیل رای سردار نیست اما حضور لیدر های غیر سیاسی را در سیاست استان یزد بررسی خواهد کرد.

اینکه دکتر فروزان نیا که به گفته خود بیش از 15 هزارعمل جراحی قلب انجام داده است چرا و چگونه به سمت سیاست روی می آورد جای تامل دارد.باید دید در جامعه ای که همواره و همگان از سیاست روی برگردان شده اند شخصی چون دکتر فروزان نیا رئیس ستاد کاندیدای انتخاباتی فردی را بر عهده می گیرد که به گفته بسیاری از کارشناسان هیچ نشانی از همگنی در فکر ومنش این دو-رئیس ستاد و کاندیدا- دیده نمی شود. حال در این جا یک سوال مطرح می شود که دکتر فروزان نیا با چه انگیزه ای وارد این میدان شده و چه نتیجه ای را دنبال می کند.قطع به یقین ورود آقای دکتر نمی تواند بی دلیل باشد و این موضوع را نباید تنها یک امتیاز تبلیغاتی برای سردارجوکار دانست که چنین کاری نشان از سادگی خواهد بود.

اما در بررسی این موضوع بسیاری بر عقیده هستند که این مهم تنها یک پوئن تبلیغاتی است. اما اثبات این موضوع که اینچنین نبوده است کار دشواری نیست. دکتر فروزان نیا پس از موفقیت در ستاد جوکار در ستاد یکی دیگر از کاندیداهای انتخاباتی رویت شده و حتی در حمایت او سخنرانی کرده است. به نظر می رسد دو نفر حامی بیشتر از یک نفر جوابگو خواهد بود.

دکتر فروزان در اقدامی جالب ریاست ستاد حجت الاسلام دخیل عباس را بر عهده گرفته است تا در دور دوم به رقابت با فرهمند بپردازد.

این خبر را که خبر گزاری فارس بر روی خروجی خود قرار داده است ،خبر هایی از حضور دکتر فروزان نیا در ستاد حجت الاسلام دخیل عباس به گوش می رسد. جایی که دکتر در جمع 5 هزار نفری مردم مهریز، آنها را به رای دادن به حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نصیحت میکند و از آنها می خواهد که نماینده ای را انتخاب کنند که در درکنار سردار جوکار استان یزد و شهرستان مهریز را دگرگون کند.

در پایان به نظر می رسد آقای دکتر از این پس برای عمل های قلب خود وقتی را نداشته باشند چه برسد که بخواهد تعداد عمل های قلب خود را از لحاظ آماری بالا ببرد وبیشتر به فکر سیاست باشد، سیاستی که می گویند پدرمادر ندارد.

در آخر یک سوال، مردمی که به سردار جوکار رای داده اند و دکتر فروزان نیا را در کنار منتخب خود دیده اند از همه پشت پرده های سیاست خبر دارند؟

آیا دکتر فروزان نیا در سال های آینده به جای درمان قلب یزدی ها قلب آنان را به درد نخواهد آورد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا